![Default user image.](/themes/custom/lu_theme/images/default_images/usericon.png)
Frans Melin
Senior lecturer
Publications
Displaying of publications. Sorted by year, then title.
Landstingslogotyper 1970–2020 belyser varumärkesbyggandet
Tomas Bro, Frans Melin
(2020) Läkartidningen, 117 p.51-53
Journal articleCustomer-based brand equity and human resource management image : Do retail customers really care about HRM and the employer brand?
Johan Anselmsson, Frans Melin, Niklas Bondesson
(2016) European Journal of Marketing, 50 p.1185-1208
Journal articleFrom market orientation to brand orientation in the public sector
Johan Gromark, Frans Melin
(2013) Journal of Marketing Management, 29 p.1099-1123
Journal articleThe underlying dimensions of brand orientation and its impact on financial performance
Johan Gromark, Frans Melin
(2011) Journal of Brand Management, 18 p.394-410
Journal articlePersonalen stärker varumärket : framgångsrika friska företag (3F)
Johan Anselmsson, Frans Melin
(2009)
ReportStrategiskt HR-arbete och varumärkesutveckling. En undersökning om ledande befattningshavares uppfattningar om sambanden mellan HR-arbete och varumärkesutveckling
Johan Anselmsson, Frans Melin
(2009)
ReportStarka varumärken - Nycken till framgång på morgondagens marknad
Frans Melin, Mats Urde
(2003) Dagens industri business-to-business pocket, 2003 p.231-236
Book chapterStarka varumärken - vägen till framgångsrik internationalisering
Frans Melin, Mats Urde
(1999) Exporthandboken : Internationell affärsutveckling för små och stora företag , p.176-200
Book chapterVarumärket som strategiskt konkurrensmedel - Om konsten att bygga upp starka varumärken
Frans Melin
(1997) Lund Studies in Economics and Management
DissertationNationella kontra internationella varumärkesstrategier i ett europeiskt perspektiv
Frans Melin
(1992)
Report