![Anna Jonsson . Photo](/sites/lusem.lu.se/files/styles/lu_personal_page_desktop/public/2024-04/AnnaJonsson.jpg.webp?itok=i9bqccJ3)
Anna Jonsson
Senior lecturer
![Anna Jonsson . Photo](/sites/lusem.lu.se/files/styles/lu_personal_page_desktop/public/2024-04/AnnaJonsson.jpg.webp?itok=i9bqccJ3)
Handelns digitalisering : Undran inför framtidens affärer
Editor
- Johan Hagberg
- Anna Jonsson
Summary, in Swedish
Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut.
I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering.
Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.
I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering.
Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.
Department/s
- Department of Business Administration
Publishing year
2016
Language
Swedish
Document type
Book
Publisher
Studentlitteratur AB
Topic
- Business Administration
Status
Published
ISBN/ISSN/Other
- ISBN: 9789144116808