The browser you are using is not supported by this website. All versions of Internet Explorer are no longer supported, either by us or Microsoft (read more here: https://www.microsoft.com/en-us/microsoft-365/windows/end-of-ie-support).

Please use a modern browser to fully experience our website, such as the newest versions of Edge, Chrome, Firefox or Safari etc.

Anna Jonsson . Photo

Anna Jonsson

Senior lecturer

Anna Jonsson . Photo

Handelns digitalisering : Undran inför framtidens affärer

Editor

  • Johan Hagberg
  • Anna Jonsson

Summary, in Swedish

Handeln har länge kretsat kring det personliga mötet där den fysiska butiken – affären – har spelat en betydande roll för hur affärer görs. När handeln nu digitaliseras väcks en rad frågor om hur framtidens affärer kommer att se ut.

I boken problematiseras och diskuteras handelns digitalisering med utgångspunkt i den fysiska butiken. Vidare behandlas vad som skapar värde för affären och affärerna utifrån teman om konsumenter, format, varuflöden, transparens och organisering.

Med exempel från bland annat ICA, IKEA och Nudie Jeans lyfter författarna fram funderingar och tolkningar om vad digitaliseringen innebär för handeln och framtidens affärer – i dubbel bemärkelse.

Department/s

  • Department of Business Administration

Publishing year

2016

Language

Swedish

Document type

Book

Publisher

Studentlitteratur AB

Topic

  • Business Administration

Status

Published

ISBN/ISSN/Other

  • ISBN: 9789144116808