Alexander Paulsson . Photo

Marknad i kris? : Kollektivtrafikens syn på avtalsmodeller under pandemin

• Till Koglin
  • Alexander Paulsson

Denna rapport är en del av projektet Innovation och teknologisk förändring på kollektivtrafikens marknader, som är ett gemensamt forskningsprojekt mellan Lunds universitet, VTI, Malmö universitet, Högskolan i Molde (Norge), samt med medverkan från Partnersamverkan för förbättrad kollektivtrafik. Projektet finansieras av K2, Sveriges nationella kunskapscentrum för kollektivtrafik och syftar till att utveckla ny kunskap om hur innovation kan främjas på kollektivtrafikens marknader och hur dessa marknader påverkas av teknologiska förändringar. Denna delstudie har syftat till att undersöka hur COVID-19 påverkade kollektivtrafikmarknaderna, inte minst ur avtalssynpunkt. Detta Working Paper har författats Alexander Paulsson, universitetslektor vid Lunds universitet och Till Koglin universitetslektor vid Lunds universitet.

• Transport and Roads
  • Department of Business Administration